Nitelikli turisti uçuşa geçirecek

THY, Nitelikli Turistleri Türkiye’ye Çekmek İçin Yeni Planlar Yapıyor

Çiğdem Yılmaz / Osaka – Türk Hava Yolları (THY), küresel havacılık sektöründe yaşanan zorlu dönemde, turistlerin tatil planlarını beklemeye aldığı bir zamanda, nitelikli turistleri Türkiye’ye çekmek amacıyla yeni adımlar atıyor.

Osaka Expo 2025’te buluştuğumuz THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Ahmet Bolat, yüksek harcama yapma potansiyeline sahip turistleri Türkiye’ye çekme hedeflerini açıkladı. Bolat, “Asya ve Amerika kıtasından toplam 11 ülkeyi hedef belirledik. Geçen yıl Türkiye’ye 3.3 milyon turist geldi ve bu sayıyı 15 milyona çıkararak 45 milyar dolar gelir elde etmeyi hedefliyoruz” dedi.

Kültür Turizmi ve Gastronomiye Önem Veriliyor

Bolat, Türkiye’yi tercih eden turistlerin özellikle kültür turizmi ve gastronomi için önemli bir katma değeri olduğunu vurgulayarak, bu turistlerin ortalama 3 bin dolar harcadığını belirtti. Tanıtımlara verilen önemi vurgulayan Bolat, “Türkiye’ye gelen turistlerin harcamaları yüksek. Bu nedenle kültürel tanıtımlara büyük önem veriyoruz” şeklinde konuştu.

THY’nin hedeflediği 11 ülkeden 8’inin Uzak Doğu’da olması, Japonya’da düzenlenen Expo 2025 Osaka’nın önemini artırdı. THY, Türkiye’yi tanıtmak için Osaka’da düzenlenen etkinliklere aktif bir şekilde katılım sağladı.

Ahmet Bolat, Osaka Expo 2025’te Türkiye pavilyonunun büyük ilgi gördüğünü belirterek, “Burada tanıtım için harika bir ortam var” dedi.

‘Terörsüz Türkiye’ Süreci Turizme Olumlu Yansıyor

Bolat, Japon turistlerin güvenliğe verdiği önemi vurgulayarak, ‘terörsüz Türkiye’ sürecinin turizm için önemli olduğunu ifade etti. “Japonlar güvenliklerine büyük önem veriyor. Ülkemizde artan güvenlik önlemleriyle Japonya’dan, Çin’den ve Güney Kore’den daha fazla turist çekeceğimize inanıyoruz” dedi. Küresel ekonomideki dalgalanmalar nedeniyle turistlerin planlarını ertelediğini belirten Bolat, “THY olarak 2025 planlarımızı koruyarak geleceğe odaklanıyoruz” ifadelerini kullandı.

Kârlılığın Önemi

Bolat, son 20 yılda yüzde 13.2 büyüdüklerini, gelecek 10 yıl içinde ise yüzde 7.7 büyüme öngördüklerini belirtti. Yolcu başına düşen kar marjının endüstri ortalamalarının altında olduğunu vurgulayan Bolat, sektörde kârlılığın devam etmesi gerektiğini söyledi.

2033 Hedefi: 45 Milyar Dolar Gelir

Gala öncesi açıklamalarda bulunan Bolat, tanıtım faaliyetlerinin devam edeceğini ve 2033’e kadar 45 milyar dolarlık turist geliri hedefine ulaşmayı planladıklarını belirtti. Bolat, “Anadolu’nun zengin tarihi ve kültürel mirasını ön plana çıkararak yabancı turistlere Türkiye’yi tanıtmaya çalışıyoruz” dedi.

400 Bin Japon Turist Hedefi

Japonya’dan geçen yıl 400 bin yolcu taşıdıklarını belirten Bolat, bu yıl hedeflerinin daha yüksek olduğunu söyledi. THY’nin Japonya seferlerine olan bağlılığını vurgulayan Bolat, “2025 için 550 bin turist taşımayı hedefliyoruz. İlk üç ayda yüzde 19’luk bir artış sağladık ve 2033’e kadar 1 milyon yolcu taşıma hedefimiz var” açıklamasında bulundu.

Related Posts

Uzman isim İslam Memiş uyardı: Alım fırsatını kaçırmayın

Altın, İran – İsrail arasında sağlanan ateşkes sonrası bir süredir yükseliş ivmesi yakalayamıyor. Altın fiyatları sakin ekonomi gündemi ile birlikte yatay seyrediyor. “Önümüzdeki dönemde altın nasıl bir seyir yakalayacak? Yeniden yükselişe …

TİM İhracatın Şampiyonları Ödül Töreni gerçekleştirildi

Türkiye’nin 2024’te yaptığı toplam 377 milyar dolarlık mal ve hizmet ihracatına en yüksek katkıyı sunan firmalar ödüllendirildi.

Büyük umutlarla halka arz olacaktı! Türk sanayi devi iflasın eşiğine geldi

Yedek parça alanında faaliyet gösteren Geosis Powertrain Motor, halka arz sürecindeyken konkordato talep etti.

Lüks segmentte 2 projesi satışta

OYAK İnşaat, İzmir’in Karaburun ilçesindeki Mormarin Villas ile İstanbul’daki Prime Tower Maslak olmak üzere iki lüks projesini eş zamanlı satışa çıkardı.

Çocuk işçi ölümleri arttı! Neden belli oldu: İşte MESEM gerçeği

Mesleki Eğitim Merkezi (MESEM) kapsamında 500 binin üzerinde çocuk ağır çalışma koşullarında çalıştırılıyor. MESEM programına kayıtlı çırak ve kalfaların yaşadıkları iş kazalarındaki artış ise dikkat çekiyor. Eğitim dense de aslında diğer işçilerinki …

Dijital dönüşümde yol haritası çizildi

D Tech Cloud, Cloud Retail Summit ile perakende sektöründe dijital dönüşümün nabzını tuttu Yerli bulut teknolojisi şirketi D Tech Cloud, perakende sektörüne özel dijital dönüşüm çözümlerini, sektörün öncü markalarıyla buluşturduğu ‘Cloud Retail Summit’ etkinliğinde tanıttı.