İBB Meclisi’nin İYİ Partili üyesi Suat Sarı: Yavuz Sultan Selim Köprüsü için müteahhide 7 yılda ödenen para 1.7 milyar dolar

İBB Meclisi’nin İYİ Partili üyesi Suat Sarı, geçiş garantisi verilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün bugüne kadarki maliyetini hesapladı. Sarı, köprünün geçiş bedelinin bir yıl için 136 lira olduğunu, bunun 20 lirasını geçenlerin, 116 lirasını da devletin ödediğini açıkladı.

Sözcü gazetesinden Hakan Kaya’nın haberine göre İBB Ulaşım ve Trafik Komisyonu üyeliği de yapan Suat Sarı şu değerlendirmede bulundu:

“Açılmasından bu yana geçen 7 yılda verilen geçiş garantisinin ise yüzde 60’ına dahi ulaşılamadı. Bu süre içinde köprüden 336 milyon 713 bin araç geçmesi gerekirken, bizim hesabımıza göre 214 milyon, Ulaştırma Bakanlığı’nın açıkladığı rakamlara göre de 144 milyon daha az araç geçti. Devlet, işletmeci müteahhitte araç başına 3 dolar artı KDV garanti geçiş güvencesi verdi. Bu rakamın her sene ABD’deki enflasyon oranında artırılmasını da taahhüt etti. ABD enflasyonu 7 senede yüzde 5’lere geldi. Böylece geçiş ücreti yedinci senenin sonunda 5 doları aştı.

“KÖPRÜNÜN MALİYETİ 818 MİLYON DOLAR”

“Böyle olunca da araç başı 136 lira geçiş ücreti alınması lazımken, şu anda 20 lira alınıyor. Neden? Çünkü araç daha çok geçsin diye. Çok yükseltirse 60-70 lira veya 136 lira yaparsa buradan araç hiç geçmez. Benim hesaplamalarıma göre müteahhide 7 yılda ödenen para 1.7 milyar doları buluyor. Köprünün maliyeti 818 milyon dolar. Yani 7 yılda ödenen parayla iki tane köprü daha yapılabilirdi. Yavuz Sultan Selim Köprüsü devlete katmerli zarar yazıyor. Ceremesini de halk çekiyor.”

“TREN YOLU KÖPRÜSÜ MARTI YUVASI OLDU”

Sarı, köprü üzerinde planlanan tren yolunun ise bir türlü yapılmadığı hatırlatarak şöyle konuştu:

“7 yıldır köprü var, tren yolu yok. Tren yolu köprü açıldığı zaman tamamlanmalıydı. Sakarya Akyazı’dan başlayacak tren yolu, köprü üzerinden İstanbul Havalimanı’na bağlanacaktı. Tren yolu köprüsü, tren olmadığı için 7 yıldır, martı yuvası oldu. Bakanlar Cahit Turan, Adil Karaismailoğlu’nun bu konuyla ilgili ‘biz bu tren yolunu ihale edeceğiz’ şeklinde demeçleri var. Senede 2-3 kez yapacaklarını söylüyorlar ama 7 senedir yapılmıyor. Bence tren yollarına karşı bir politika var yapmıyorlar. Yoksa niye ihale edilmiyor? Bu ülkede koskoca, kilometrelerce tren yolu yapıyorsun da buraya niye yapmıyorsun burada bir sıkıntı var. Bize birisi bunu açıklasın.”

3 KÖPRÜ 5 MİLYAR DOLAR ZARAR

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Genel Sekreter Yardımcısı Buğra Gökce geçtiğimiz aylarda sosyal medya hesabından bir paylaşım yaparak Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, Avrasya Tüneli ve Çanakkale Köprüsü üzerinden kamunun uğradığı zararın yaklaşık 4.9 milyar dolar olduğunu açıklamıştı.

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

x