Amazon’dan uzaya dev adım: Starlink’e rakip Project Kuiper Uyduları fırlatıldı!

Amazon, Uzaya İlk Kuiper Uydularını Fırlattı

Amazon, uzaydan internet erişimi sağlama hedefiyle yola çıkan Project Kuiper kapsamında ilk uydularını başarıyla uzaya gönderdi. Bu önemli gelişme, şirketin SpaceX’in Starlink hizmetine doğrudan rakip olma yolunda attığı en somut adım olarak dikkat çekiyor.

Fırlatma Başarılı: Kuiper Uyduları Yörüngede

United Launch Alliance’ın (ULA) Atlas V roketi ile ABD Florida’daki Cape Canaveral Uzay Üssü’nden fırlatılan internet uyduları, yerel saatle 19:00’da başarılı bir şekilde yörüngeye yerleştirildi. “KA-01” adı verilen bu görevde, 27 adet Kuiper uydusu, Dünya yüzeyinin yaklaşık 450 kilometre yukarısındaki yörüngeye konuşlandırıldı.

Fırlatma hakkında detaylı bilgi almak için tıklayınız.

Hedef: Küresel İnternet Ağı için 3.200 Uydu

Amazon’un uzun vadeli hedefi, alçak Dünya yörüngesine en az 3.200 uydu göndererek, bireylere ve işletmelere yüksek hızlı geniş bant internet hizmeti sunmak. Bu adım, özellikle kırsal ve altyapı eksikliği olan bölgelerde dijital kapsayıcılığı artırmayı amaçlıyor.

“Sadece Uçuşta Öğrenilecek Şeyler Var”

Project Kuiper Başkan Yardımcısı Rajeev Badyal, uyduların bugüne kadar geliştirilen en ileri düzey iletişim sistemlerine sahip olduğunu belirtti. Badyal ayrıca, “Bu ilk görev öncesinde yoğun saha testleri yaptık ancak bazı deneyimler sadece gerçek uçuş sırasında elde edilebilir. Ayrıca, ilk kez bu kadar çok uydunun aynı anda yörüngeye yerleştirilmesini gerçekleştirdik” dedi.

2025’e Kadar Çok Sayıda Fırlatma Planlanıyor

ULA’nın hükümet ve ticari programlardan sorumlu başkan yardımcısı Gary Wentz, 2025 yılı boyunca Kuiper projesi kapsamında birden fazla fırlatma gerçekleştirmeyi planladıklarını belirtti. Şirketin CEO’su Tory Bruno ise mevcut Atlas V roketinin bir görevde maksimum 27 uydu taşıyabileceğini, yeni nesil Vulcan roketinin ise 45 uyduya kadar kapasitesi olduğunu açıkladı.

Amazon ayrıca, Jeff Bezos’un uzay şirketi Blue Origin tarafından geliştirilen New Glenn roketini de ilerleyen görevlerde kullanmayı hedefliyor.

Starlink İle Rekabet: Zorlu Bir Yol

SpaceX, 2019 yılından bu yana Falcon 9 roketiyle gerçekleştirdiği fırlatmalarla alçak yörüngeye 8.000’den fazla Starlink uydusu yerleştirdi. Halihazırda Starlink, dünya genelinde 5 milyondan fazla aboneye hizmet veriyor. Amazon’un benzer bir kapsama ve kullanıcı sayısına ulaşması ise birkaç yıl sürebilir gibi görünüyor.

Related Posts

iOS 26 ile dolandırıcı aramalarına son!

Apple, sonbaharda yayınlanması beklenen iOS 26 güncellemesiyle iPhone kullanıcılarının yıllardır şikâyet ettiği bir soruna neşter vurmaya hazırlanıyor: spam aramalar ve mesajlar.

Gökbilimcilerden rekor kıran keşif: Evrenin bilinen en yaşlı galaksisi tespit edildi

MoM z14 adı verilen bu ilkel gökada, evrenin başlangıcı olarak kabul edilen Büyük Patlama’dan sadece 280 milyon yıl sonra oluşmuş olmasıyla bilim dünyasında heyecan yarattı. BÜYÜK PATLAMA’NIN HEMEN ARDINDAN BİR “KOZMİK MUCİZE” Gökbilimciler, henüz …

Üniversite öğrencileri​​​​​​​ Rubik küpü saliseler içinde çözen robot geliştirdiler

Bu başarı, önceki rekoru yaklaşık üçte bir oranında geride bıraktı. Purdue Üniversitesi’nden bir grup öğrenci, özel olarak tasarladıkları bir robotla Rubik Küpü’nü sadece 0.103 saniyede çözerek yeni bir Guinness Dünya Rekoru kırdı. Bu süre, bir …

Meta’dan 16 yaş altı için devreye alınan uygulama

Meta Türkiye ve Azerbaycan Kamu Politikaları Direktörü Sezen Yeşil, internette gençleri olumsuzluklara karşı korumak adına “Genç Hesapları” uygulamasını devreye aldıklarını belirtti.

Google, AlphaEvolve devrimini başlattı

Google’ın yapay zekâ araştırma laboratuvarı DeepMind, AlphaEvolve adını verdiği yeni sistemini tanıttı. Bu sistem, özellikle doğruluğu makineyle değerlendirilebilen bilimsel problemleri çözmek üzere geliştirildi. DeepMind, AlphaEvolve’un, Google’ın …

Elon Musk’ın “Robotaxi”si engele takıldı

Tesla’nın, otonom araç projeleri kapsamında kullanmak üzere “Robotaxi” kelimesi için yaptığı marka tescil başvurusu, ABD Patent ve Marka Ofisi (USPTO) tarafından reddedildi. Kararın gerekçesi, terimin sektörde çok genel ve tanımlayıcı bir ifade olarak kullanılması. Başvurunun “sadece tanımlayıcı” olduğu belirtilerek, Tesla’nın bu kelimeyi ticari marka olarak tescil ettirmesi uygun bulunmadı.