İstanbul Valiliği açıkladı, ikinci el eşya ve hurda alım satımına belge zorunluluğu getirildi 

İstanbul Valiliği tarafından yapılan açıklamada, çalıntı eşyaların ve şüphelilerin bulunmasını zorlaştıran ikinci el eşya alım satımının düzenlenmemesi durumuna dikkat çekildi.

Ayrıca, İstanbul ilinde ikinci el eşya ve hurda alım satımı yapan işletmelerin artık alım yaptıkları kişiler hakkında detaylı bir belge düzenlemeleri gerektiği belirtildi. Bu belgede kişinin kimliği, adresi, eşya miktarı ve özellikleri yer alacak.

İKİNCİ EL EŞYA ALIM SATIMI İÇİN YENİ DÜZENLEME

Yapılan düzenleme kapsamında, elektronik ve beyaz eşya gibi ürünlerin ikinci el alım satımı yapan kişilere ait detaylı bilgilerin belirtildiği belge düzenlenmesi zorunlu hale getirildi.

Düzenleme detaylarına göre;

İkinci el eşya alım satımı yapanlar, belirli şartları yerine getirmek zorunda. Bu şartlar arasında eşya faturasının alınması, envanter listesinin tutulması, güvenlik kamerası kurulumu, hırsızlık suçu taahhütnamesi gibi maddeler yer alıyor.

DENETİMLER YAPILACAK

Açıklamada, kolluk birimlerinin düzenlemelere uymayan işletmeler üzerinde denetim yapacağı ve gerekli işlemlerin başlatılacağı belirtildi.

İstanbul Valiliği, alım satım düzenlemesi ile ilgili kararı ilgili kurum ve kuruluşlara iletti.

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir