Jeopolitik gerilimler etkisinde lojistikte Türkiye yeni rota olabilir

Jeopolitik Riskler ve ABD Dış Ticaret Politikalarının Lojistik Sektörüne Etkisi

Orta Doğu, Karadeniz ve Asya-Pasifik bölgelerinde yaşanan siyasi gerilimler, ABD’nin dış ticaret politikalarıyla birleşerek lojistik sektöründe maliyet ve güvenlik sorunlarını artırıyor.

Jeopolitik risklerin yükselmesi, taşımacılık rotalarını ve tedarik zinciri planlamalarını doğrudan etkiliyor. Karadeniz’deki çatışmalar, Kızıldeniz’de artan saldırılar ve Tayvan çevresindeki tansiyon, lojistik sektöründe maliyetleri artırırken deniz yolu taşımacılığında rota değişikliklerini zorunlu hale getiriyor.

ABD Başkanı Donald Trump’ın ek gümrük vergileri uygulamaya koymasının özellikle Çin ile ticaret hacmini daralttığı biliniyor.

Bu durum, sadece ihracatçıları değil, küresel taşımacılık firmalarını da etkiliyor. Ticaret hacminde yaşanan düşüş, konteyner taşımacılığından hava kargoya kadar birçok alanda kapasite kullanım oranlarını düşürüyor.

Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) Yönetim Kurulu Başkanı Bilgehan Engin, küresel gelişmeler ve jeopolitik çalkantıların küresel tedarik zincirlerini derinden etkileyerek dünyayı jeoekonomik parçalanmaya sürüklediğini ifade ediyor.

Jeopolitik risklerin artmasının, küresel lojistik zincirlerini değişime ittiğini belirten Engin, bu durumun yeni ticaret rotalarının oluşturulmasına ve hizmet üreticilerin yatırımlarını gözden geçirmesine yol açtığını vurguluyor.

Lojistik sektörü, kriz anlarında hızla adapte olabilme yeteneğiyle biliniyor. Sektörün, kriz anlarında esnek davranması sürdürülebilirliği açısından büyük önem taşıyor.

Ülkeler arasındaki ticaret savaşlarının lojistik sektöründe maliyetleri artırma riski taşıdığına dikkat çeken Engin, bu durumun deniz ticaretinin rotasını değiştirebileceğini ifade ediyor.

Avrupa’nın Yeni Rotası Türkiye Olabilir

ABD Başkanı Trump’ın ekonomik hamlelerinin dünya ticaretini etkilediğini belirten Engin, ticaret savaşlarının yeni bir döneme işaret ettiğini ifade ediyor.

Trump’ın açıkladığı ek gümrük vergilerinin özellikle Çin’e karşı atılan sert hamleler olduğunu vurgulayan Engin, bu durumun deniz ticaretinde maliyetleri artırma riski taşıdığını belirtiyor.

Küresel lojistik sektöründe ticaret yollarının ve deniz trafiğinin yeniden yapılandırılmasının beklendiğini söyleyen Engin, Türkiye’nin Avrupa için yeni bir rota olabileceğine dikkat çekiyor.

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aras, Türkiye’nin jeopolitik konumu sayesinde doğu ile batı, kuzey ile güney arasında köprü görevi gördüğünü ifade ediyor.

Aras, Türkiye’nin Orta Koridor üzerindeki coğrafi konumunun Avrupa, Orta Asya ve Çin arasındaki en hızlı ve ekonomik kara yolu güzergahını oluşturduğunu belirtiyor.

Türkiye’nin bölgesel gelişmelerle uyumlu bir şekilde Orta Asya ve Orta Doğu ile entegrasyonunu güçlendirdiğini belirten Aras, ülkenin küresel lojistik alanında daha etkin bir rol oynamasının hedeflendiğini söylüyor.

Türkiye’nin tedarik ve lojistik üssü olarak sunduğu avantajların, AB’deki işletmeler için önemli fırsatlar yaratabileceğine değinen Aras, ülkenin uzun vadede avantaj sağlayabileceğini belirtiyor.

Related Posts

Uzman isim İslam Memiş uyardı: Alım fırsatını kaçırmayın

Altın, İran – İsrail arasında sağlanan ateşkes sonrası bir süredir yükseliş ivmesi yakalayamıyor. Altın fiyatları sakin ekonomi gündemi ile birlikte yatay seyrediyor. “Önümüzdeki dönemde altın nasıl bir seyir yakalayacak? Yeniden yükselişe …

TİM İhracatın Şampiyonları Ödül Töreni gerçekleştirildi

Türkiye’nin 2024’te yaptığı toplam 377 milyar dolarlık mal ve hizmet ihracatına en yüksek katkıyı sunan firmalar ödüllendirildi.

Büyük umutlarla halka arz olacaktı! Türk sanayi devi iflasın eşiğine geldi

Yedek parça alanında faaliyet gösteren Geosis Powertrain Motor, halka arz sürecindeyken konkordato talep etti.

Lüks segmentte 2 projesi satışta

OYAK İnşaat, İzmir’in Karaburun ilçesindeki Mormarin Villas ile İstanbul’daki Prime Tower Maslak olmak üzere iki lüks projesini eş zamanlı satışa çıkardı.

Çocuk işçi ölümleri arttı! Neden belli oldu: İşte MESEM gerçeği

Mesleki Eğitim Merkezi (MESEM) kapsamında 500 binin üzerinde çocuk ağır çalışma koşullarında çalıştırılıyor. MESEM programına kayıtlı çırak ve kalfaların yaşadıkları iş kazalarındaki artış ise dikkat çekiyor. Eğitim dense de aslında diğer işçilerinki …

Dijital dönüşümde yol haritası çizildi

D Tech Cloud, Cloud Retail Summit ile perakende sektöründe dijital dönüşümün nabzını tuttu Yerli bulut teknolojisi şirketi D Tech Cloud, perakende sektörüne özel dijital dönüşüm çözümlerini, sektörün öncü markalarıyla buluşturduğu ‘Cloud Retail Summit’ etkinliğinde tanıttı.