2026’da yollarda: 18 dakikada şarj olan katı hal pilleri geliyor

Stellantis, 2026’da Yollarda 18 Dakikada Şarj Olan Yenilikçi Katı Hal Pilleriyle Tanıştırıyor

Stellantis, Fiat, Jeep, Dodge ve Ram gibi markaların ana şirketi olarak bilinen dev otomotiv şirketi, Factorial ile yaptığı iş birliğiyle otomotiv dünyasına güçlü bir giriş yapmaya hazırlanıyor. İki şirketin birlikte geliştirdiği katı hal pilleri, 2026 yılında kullanıma sunulacak.

Geleneksel lityum iyon pillere kıyasla daha hızlı şarj, daha uzun menzil ve üstün performans vaat eden katı hal pilleri, elektrikli araçlar için yeni bir çağ açmaya hazırlanıyor. Bu yenilikçi piller, Stellantis’in geliştirdiği “Factorial Elektrolit Sistem Teknolojisi” (FEST) sayesinde sadece 18 dakikada yüzde 15’ten yüzde 90’a kadar şarj olabilme kapasitesine sahip.

Factorial Elektrolit Sistem Teknolojisi (FEST)

Factorial’in FEST teknolojisi, lityum metal anot, yarı katı elektrolit ve yüksek kapasiteli katot bileşenlerini bir araya getiriyor. Stellantis’in geliştirdiği 77Ah FEST hücreleri, 600’den fazla şarj döngüsüyle 375 Wh/kg enerji yoğunluğu sunarak büyük formatlı lityum metal katı hal pillerinde çığır açıyor. Bu piller, yüksek güç çıkışı sağlayarak elektrikli araçların performansını artırıyor.

Aynı zamanda, Factorial’in pilleri farklı hava koşullarında üstün performans gösteriyor; -30°C ile 45°C arasında işlevselliğini koruyabiliyor. Factorial Energy CEO’su Siyu Huang, bu pillerin yüksek enerji yoğunluğu, uzun ömür, hızlı şarj ve güvenlik özelliklerini bir arada sunmasının önemine dikkat çekiyor.

Katı Hal Teknolojisinde Önemli Gelişmeler

Stellantis’in liderlik yolunda ilerlediği pil teknolojisinde, Hyundai, Mercedes gibi dev markalar da Factorial’e yatırım yaparak rekabette yer alıyor. Reuters’ın tahminlerine göre, yarı katı hal piller 2026 yılında elektrikli araçlarda kullanılmaya başlanacak. Honda, 2030’lu yılların ortalarında bu yenilikçi pillerle donatılmış araçlarını pazara sürmeyi planlarken, Toyota 2028 yılına kadar 1.000 kilometre menzil sunabilen katı hal pillerini seri üretime geçirmeyi hedefliyor.

Related Posts

iOS 26 ile dolandırıcı aramalarına son!

Apple, sonbaharda yayınlanması beklenen iOS 26 güncellemesiyle iPhone kullanıcılarının yıllardır şikâyet ettiği bir soruna neşter vurmaya hazırlanıyor: spam aramalar ve mesajlar.

Gökbilimcilerden rekor kıran keşif: Evrenin bilinen en yaşlı galaksisi tespit edildi

MoM z14 adı verilen bu ilkel gökada, evrenin başlangıcı olarak kabul edilen Büyük Patlama’dan sadece 280 milyon yıl sonra oluşmuş olmasıyla bilim dünyasında heyecan yarattı. BÜYÜK PATLAMA’NIN HEMEN ARDINDAN BİR “KOZMİK MUCİZE” Gökbilimciler, henüz …

Üniversite öğrencileri​​​​​​​ Rubik küpü saliseler içinde çözen robot geliştirdiler

Bu başarı, önceki rekoru yaklaşık üçte bir oranında geride bıraktı. Purdue Üniversitesi’nden bir grup öğrenci, özel olarak tasarladıkları bir robotla Rubik Küpü’nü sadece 0.103 saniyede çözerek yeni bir Guinness Dünya Rekoru kırdı. Bu süre, bir …

Meta’dan 16 yaş altı için devreye alınan uygulama

Meta Türkiye ve Azerbaycan Kamu Politikaları Direktörü Sezen Yeşil, internette gençleri olumsuzluklara karşı korumak adına “Genç Hesapları” uygulamasını devreye aldıklarını belirtti.

Google, AlphaEvolve devrimini başlattı

Google’ın yapay zekâ araştırma laboratuvarı DeepMind, AlphaEvolve adını verdiği yeni sistemini tanıttı. Bu sistem, özellikle doğruluğu makineyle değerlendirilebilen bilimsel problemleri çözmek üzere geliştirildi. DeepMind, AlphaEvolve’un, Google’ın …

Elon Musk’ın “Robotaxi”si engele takıldı

Tesla’nın, otonom araç projeleri kapsamında kullanmak üzere “Robotaxi” kelimesi için yaptığı marka tescil başvurusu, ABD Patent ve Marka Ofisi (USPTO) tarafından reddedildi. Kararın gerekçesi, terimin sektörde çok genel ve tanımlayıcı bir ifade olarak kullanılması. Başvurunun “sadece tanımlayıcı” olduğu belirtilerek, Tesla’nın bu kelimeyi ticari marka olarak tescil ettirmesi uygun bulunmadı.